0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Kan även tala om att trycket (expansionskärlet) ökar från 1bar till 1,5bar (här börjar rödmarkerat område)...när kompressorn är igång tar det ca 3-5min...när VP är i vanlig drift tar det ca 5-10min för ökning från 1bar till 1,3bar. Är det något som "läcker in"??
Om jag varit dig så hade jag köpt ett nytt expansionskärl, stängt kulventilen alldeles ovanför och sedan skruvat dit den nya (med lite gängtätning) och öppnat kulventilen.Expansionskärl är så billiga att det knappt är lönt att försöka fixa dem. Då det varken kommer luft eller vatten när du trycker på bilventilen så har kanske gummimembranet inuti klibbat fast mot kärlväggen. Kan lossna och fungera men knappt lönt risken att man får greja med det igen inom en snar framtid.
Att du inte kommer upp i börvärdet beror nog inte på expansionskärlet. Däremot konstiga tryckvärden i rören och om du behöver fylla på vatten ofta och sådant.Men att inte komma upp i börvärdet är väl väldigt annorlunda mot hur det var när tråden började? Då skjöt ju tempen långt över börvärdet? Då är det ju ett bra symtom att du inte kommer upp i börvärdet så snabbt. Betyder ju att pumpen jobbar på? Kommer den inte upp så får den så småningom sätta in tillskottet.