0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ThumbsupHar kört min dygnet runt i tre veckor nu...
...Sedan de här golvstående kylaggregaten på elgiganten etc, jag har en del kompisar som köpt sådana och de klarar nästan ingenting samtidigt som de drar mycket ström, väsnas och kostar rätt mycket.
Citat från: Mike skrivet 26 juli 2006, 23:39:06 ...Sedan de här golvstående kylaggregaten på elgiganten etc, jag har en del kompisar som köpt sådana och de klarar nästan ingenting samtidigt som de drar mycket ström, väsnas och kostar rätt mycket.Ja fanken, dom installerade 3st sånna "mobila kylenheter" på jobbet när ordinarie kylanläggning inte pallade av svensk HÖGsommar. 3st var'å'en på typ 1300W orkade nätt och jämnt rubba tempnålen 2 grader när alla var inriktade på en specifik yta av ca 40m2 (i en övrigt öppen större lokal). Och då mina herrar, då blåser en av dom DIREKT på tempgivaren(fr. ca 4m), men kall-luften blandas ut på vägen fram så det blir ingen direkt större skillnad(ja,jo, 2 grader iaf)Kan åxå säga, dom bullrar. Man blir överlycklig när timern löser ut! Ett par sekunders lycka innan någon vrider på den igen på 8tim.Utblåset är ju mkt smalare än en "riktig VP", kanske något högre. Upskattningsvis så är väl hålet kanske 60% av en "riktig VP". Hos oss så hade den in 25C och ut 15-16C. Svårt och sia om luftvolymen per minut, men tror den blåser ganska bra. Uppskattningsvis samma eller högre lufthastighet jmfrt "riktig VP".Så rent tekniskt verkar dom underlägsna stationära modeller, men något måste man offra för att få det priset och de nätta formatet. Fast det är ju jättefult med den där tjocka vita svansen(20cm) som hänger på! (varmluftsröret )Själva enheten smälter in ok i de flesta miljöer, men svansen.. pffff...