0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Värdena har på nått sätt blivit resetade.Siffran på total tid säger att den är 5,5 veckor gammal, så jag gissar att den som installerade värmepumpen bytte ut styrkortet på EcoZenith.
Den påstår det i alla fall, om den där dagen då elpannan gick för fullt, är efter installationen så är nått skumt.
Som tidgare sagt är jag helt ny på Luft/Vatten värmepumpar och ja jag har läst allt som verkar relevant på forumet men har lite funderingar fortfarande jag fortsätter tråden med en fråga om detta ser vettigt ut vid +2,5 Ute? Körtid värmepump 23+ timmar senaste 24 timmarna. värmekurva 45, hus 103M2 + 103M2 källare byggt 1965, tilläggsisolerat något nån gång 80 talet. uppvärmd yta ca 145M2. +22 Grader innomhus dygnet runt.2 glas fönster från 65 så inte bästa klimatskärmen. Totala el förbrukningen var ca 33Kwh sista dygnet, är den förbrukningen normal för ett liknande hus 15 November i höjd med Kristiansstad.?
Ser normalt ut. Jag har ett liknande hus på samma latitud som den 15/11 drog 34 kWh.Se till att både övre och nedre patron är tillåtna. Den övre används om spets behövs (VP + spets) och den nedre om värmepumpen stannar av någon anledning.