kom verkligen med en överraskning. Under själva Kalle Anka började det kännas dragit. Gick in i appen ONECTA och ser där att VP larmar på 7H-06. Tiden när VP stoppat kan man inte se i appen.
På med ytterkläderna och ner i källaren och kolla menyerna. Felkod för lite flöde vid avfrostning. Noterade tid och larmet gick någon gång efter 10. Återställde och såg bara till att VP startade upp då julmiddagen väntade.
Ner igen dagen efter för att se lite mera vad som hänt.
Dröm om min förvåning så är larmhistoriken helt blank?
Hittade lite fel i inställningarna som gjorts vid installation eller innan den lämnade firman då den kom upppackad.
Felkod att flödet lågt i mina slingor tror jag inte på då jag har två golvvärmeshuntar samt två radiatorslingor i drift. Har inte heller några ställdon utan bara termostater.
Då VPen gått bra i en månad och även under en kall period har jag nästan börjat tro på onda vettar då historiska fel även raderat. Under Kalle var det -1grC.
I morse annandagen 07:09 var det daxs igen. Samma felkod 7H-06. Temperaturen i slingorna fortfarande varma klockan 8 då jag upptäckte felet. Shuntpumparna till golvvärmen gick bra. Denna gång lite mer tid och nu fotat och dokumenterat uppstart efter återställning inklusive en avfrostningscykel.
Vad som är felet återstår att se. Hittat i installtionsläge en meny som man konfigurerar elpatronerna i nöddrift. Idag är den inte aktiverad. Någon som vet vad det innebär? Saknar denna manual där det står. Någon som vet vart man får tag i den digitalt?
Även efter andra larmet så saknas larmhistoriken. Den vet jag fungerat förrut. Har någon fler detta problem?
God Jul!