0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Avluft är +3,4 och förångare -14,4 enligt dina sidor.Det är förångartemp som begränsar kompressorns frekvens, tror att -15 är lägsta värdet den styr mot.Samtidigt finns mycket energi kvar i avluften, normalt ligger den nån grad ifrån förångarens temperatur.luftflödet på 214 m3/h = 60 l/s motsvarar ett hus på 170 m2?Så då är mina gissningar följande:1. Fel på tempgivare förångare? - Stäng av kompressorn och kör på elpatron ett dygn och se om förångare visar samma temp som avluft och frånluft?2. Permafrost (isklump) på förångaren, skruva loss panelen och kolla? Jag tror att om du uppdaterar mjukvaran så ska det finnas fixar för detta inte så ovanliga problem?3. Fel på expansionsventilen, detta återstår om inte 1 eller 2 är sant.Kompressorn tror jag ger det den ska, men det går ju inte att utesluta att den är sliten. De ovan nämnda felen är dock billigare att åtgärda.
Gå till driftläge och välj endast tillsats, så slutar kompressorn gå och då blir den ordentligt avfrostad. Kör så i 24h och sen ändra tillbaka och berätta för oss hur det gått.
Men ska man inte försöka ta bort isklumpen? om detta smälter, vart rinner det av? ingen risk att det rinner ner på kretskort eller dylikt? kan man avfrosta med hårtork?
Vad du än gör, se till att inte vattnet kan rinna ner på elektroniken. Standardfel på dessa ( om dräneringsröret är täppt av en massa skit ) Baljan blir full och katastrofen ett faktum. Peta in en plastpåse ovanför elektroniken som stoppar vattnet. Kan bli blött på golvet, men vad gör det.
Har du manualen för den så se efter WM1, WM2 på sidan 11, text sidan 12. Högst upp så är det en liten balja som ska samla upp avfrostningsvattnet ( sitter nog nu under all is ) och rinna ner till botten i en kopp och sedan ut i ett avlopp.