0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om kontaktorn vill fastna och inte släpper som den ska så händer detta.Den kan ju också vara tempgivaren för elpannan, det är enkelt att kolla upp, läs av temperaturen på elpannan?
Hej Carl lånar denna tråd lite. Hade som ovan att tappvatten var 90 grader en morgon Har sett att min ivt 290 börjar värma tappvatten mycket högre än vad jag satt, samt att det verkar vara ”stopp” i slingan ut till värmepumpen (ser detta för att cirk-pump snurrar men blir inget flöde. Värmepumpen går och stannar pga ovan flödesproblem. Kan någon av växelventilerna orsaka detta eller finns det någon annan mekanisk eller elektrisk kontakt på värmebärar slingan? Mvh Johannes
Hej. Ja det är slangar. Dock nästan nya. Bara 3 år. Men det kanske räcker?Får kanske skruva loss eldelen på myson ventilerna och se om dom fysiskt går att röra. En annan sak som pekar på ventilerna är väl att den inte lyder min varmvattentemp som jag ställt in. Har bara två magnetit filter. Om det inte sitter något ute i pumpen. Men den tänker jag inte plocka isär nu i kylan:)Tack för snabba svar! Ni är grymma.