Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vilken uppvärmningskurva har ni pÃ¥ er RX50?  (läst 552 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad wengen69

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Vilken uppvärmningskurva har ni på er RX50?
« skrivet: 12 oktober 2023, 14:57:26 »
Hej, har precis bytt min Nibe 310P till en CZ RX50. Håller på att lära mig pumpen och undrar vilken uppvärmningskurva ni har. Jag bor i Östersund och började med att ställa in kurvan på 6,5 och har 21 grader inställd på pumpen. problemet är att den håller sig inom 20-20,5 grader som mest. Så fort den är uppe på 20,5 grader så stänger kompressorn av. Utegivare är installerad och pumpen inställd på Ut & IN. Så om någon här på forumet har en RX50 och bor lite norr över i landet vad ni har för kurvinställning på er pump?

mvh
Thomas
« Senast ändrad: 12 oktober 2023, 15:34:25 av wengen69 »

Utloggad wengen69

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Vilken uppvärmningskurva har ni på er RX50?
« Svar #1 skrivet: 13 oktober 2023, 10:16:16 »
Har labbat lite mer med kurvan och det ser ut som om temperaturen verkar stabilisera sig runt 6,8. I morse var det -1 grad ute och inomhustemperaturen har pendlat under natten mellan 21,2-21,4 grader. Inställd temperatur är 21 grader. Fläkthastigheten är satt till 52% och då har alla frånlufts don i huset ett flöde på 10l/s.

Det vore intressant att jämföra lite inställningar med andra här på forumet:-)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 322
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!