Hej Alla snälla människor – Jag har ett suterränghus på 150 kvadrat , undervåning med sovrum toalett och allrum/tvrum.
Den gamla LLVP sitter i trappan – detta har get bra värme på övervåningen ,nästan ingen på undervåningen pga smal trappa.
Nya planen (enligt mig och säljare) är att sätta en pump på undervåningen – det blir nästan mitt i undervåningen.
Sen utvärdera om jag skall investera i en för övervåningen efter vintern.
Väldigt osugen på Daikin pga svårt att få in i home Assitant och allmänt mer nerlåst API – Men är Priset mycket bättre för vad jag får så kan jag tänka mig att skita i detta.
(
https://www.home-assistant.io/integrations/daikin/)
Jag har fått följande förslag från olika säljare
1. Daikin Caldo II XRH 30 6,7 kw med 6 års garanti. Pris inklusive standardinstallation med ROT- avdrag 25 692
2. Daikin Caldo II R 35 5,2 kW med 5 års garanti. Pris inklusive standardinstallation med ROT- avdrag 23 470 kr
3. Daikin STYLISH R 25 (vit) 4,7 kw med 5 års garanti. Pris inklusive standardinstallation med ROT-avdrag 26 034 kr – 22 900 kr
1. Mitsubishi MSZ-LN25 HERO N- White 6,3 kW med 5 års garanti. Pris inklusive standardinstallation med ROT-avdrag 26 599 kr
2. Mitsubishi MSZ-LN35 HERO N- White 6,6 kW med 5 års garanti. Pris inklusive standardinstallation med ROT-avdrag 27 804 kr
1. Panasonic HZ25XKE5 7,5 kW med 5 års garanti. Pris inklusive standardinstallation med ROT-avdrag 23 750 kr.
2. Panasonic LZ25TKE 6,55 kW med 5 års garanti. Pris inklusive standardinstallation med ROT-avdrag 22 246 kr.