Hej alla, jag har en gammal Ivt 495 twin som inte är värd ett besök ifrån en servicetekniker som behöver fyllas på med köldmedia. Den beter sig som de brukar när det är dags(hög temp efter kompressor, lågt tryck pressostat osv.) min fråga är om man skall fylla på själv(med gdskit, inte manometerställ)så är instruktionerna att köra pumpen i kylläge vilket inte existerar på min gamla harv. Dock så undrar jag om det går att fylla på om jag kör enbart kompressorn via servicemenyn? En annan sak som är lite lustig är att jag har gått över till att styra pumpen manuellt då jag shuntar ut till alla värmesystem i huset och har styrda radiatorer samt fläktkonvektor och golvvärme i bottenvåningen där alla nämnda värmekällor också är försedda med styrd ventil. Så jag begär ett fast värde på framledningstemperaturen och låter underliggande system sköta fördelningen/tempreglering. Det som är underligt är att så fort jag började köra pannan i manuellt läge så slutade kompressorn att överhetta vilket är tacksamt dock så kan jag inte riktigt förstå varför. Nån som har en idé? Dock är det fortfarande för lågt tryck i systemet så jag måste fylla på köldmedium ivf.