0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Se om du har något smutsfilter att rengöra, 5,5-7 i delta hade jag hellre sett på sån maskin. Annars går den bra, avfrostar som den ska.
Hej,har en Ecodan SW100YAA som jag försöker optimera flöden på.Har pump hastighet 3 och flöde på 11L , delta på 7-8 grader mellan flow och return, nattens temperatur var mellan 0 och -2 C.Ser det rätt ut? Verkar som VP avfrostar varje timme, normalt?
Tack, jag rengörde filtret förra veckan, och har gjort det tidigare år också, var väldigt rent med några få små partiklar.Vi har golvvärme i ingjutna plaströr i plattan så inte mycket smuts som kan komma från det systemet. Tror det är andra dagen som värmen är igång, det har varit varmt i Göteborg innan och huset är välisolerat. Skall bevaka delta framöver, men det blir väl så att om jag ökar flödet så sänks delta? Men jag läser också att lägre flöde är bättre?
Hej på er,En jättedum fråga kanske från en helt nybliven ägare av en Ecodan SWM-100YAA Split.Hur får ni fram så fina diagram?Tittar jag i MELCloud får jag inte så flådiga grafer som ni får.Var hämtar ni dessa ifrån?