0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag får felkod AA som blinkar. Jag har en 10 år gammal luft-vatten pump "daikin Althermaa Indoor unit".När jag slår på strömmen tar det kanske 5 minuter innan systemet startar upp, utomhusenheten snurrar. Lite värme kommer i ett rör från kompressorn som blir lite ljummet innan enheten stannar och felkoden AA blinkar. I manualen står det att Reservvärmarens tekniska skydd är öppet. Det står att man kan ställa ner det genom att trycka på en vit knapp på Reservvärmaren. Jag har upprepat tryckt både lite och mycket på den, utan att det har hjälpt. Jag har försökt att ställa att inte reservvärmmaren skall användas men det gjorde ingen skillnad. Jag ser ju att värmerören går från kompressorn vidare till Reservvärmaren. Jag skulle nödvändigtvis vilja få igång systemet då det ska vara en 70 års fest i huset till på fredag och över helgen. Om någon har en ide vad problemet är så mycket tacksam för svar.
Jag lyckas inte köra värmepumpen på elpatronen som borde finnas i enheten. Pumpen har kod EKHVX008BB6WN.Jag har försökt i meny 4 välja 4.3 till 5 (elpatrondrift) och ställt 4.0 till 1 och meny 4.6 och 4.7 till 1.Är det så att pumpen inte har elvärmedrift, eller är det så att felkod AA hindrar elpatrondrift?Det kommer mycket folk bl.a. från Finland till helgen såå det är en katastrof utan värme och utan varmvatten.Kanske någon vet hur jag skall ställa pumpen till eldrift.
Måste det vara någon adapter mellan kortet och värmepumpen? Kommer den adaptern med om jag beställer kortet 2P273864-2 eller -2A? Eller är det ytterligare någon adapter som måste till 5006570?
Du menade kanske 5006570 i ditt senaste inlägg och inte 3006570 som du skrev? För jag försökte googla efter 3006570 och kunde inte hitta något alls med det numret. Är det så att du menade att 5006570 inte behöver någon adapter? Jag såg på en fransk sida att 5006570 passar till EKHVX008BB6WN som är min maskin. Där uppräknades alla produkter som passar till 5006570. Är det så att vissa kort behöver adapter till min maskin, men inte alla? Eller är det helt enkelt ett missförstånd att det ibland behövs någon adapter?"Daikin_" svara gärna så fort som möjligt om det är så att jag måste ha en adapter också, eller om det räcker med kortet 5006570 så att jag kan komma vidare med en beställning som sedan fungerar. Jag har varit utan värme nu så länge och det börjar bli kallt i huset.