Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ny generation frÃ¥n Nibe  (läst 4256 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Valiant

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 648
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny generation från Nibe
« Svar #15 skrivet: 16 december 2023, 09:35:50 »
Proffs/ nedladdning /sök document/ bergvärmepumpar, S1256, visa aktiva doccument/ Elscema
Det är inte så att jag behöver något konto. Jag har försökt komma in på proffs osv, men det går ej.

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9748
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Ny generation från Nibe
« Svar #16 skrivet: 16 december 2023, 09:45:39 »
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad Valiant

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 648
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny generation från Nibe
« Svar #17 skrivet: 16 december 2023, 10:13:32 »
Prova https://professional.nibe.eu/sv
Där har jag varit, gÃ¥tt in pÃ¥ sök dokument. När jag kommer till val av produktgupp och produktlista finns inget innehÃ¥ll  och sök-knappen är grÃ¥.
Eller måste jag göra en ansökan om dokumentbeställning?

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9748
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Ny generation från Nibe
« Svar #18 skrivet: 16 december 2023, 10:28:33 »
Mycket konstigt, har alltid fungerat för mig tidigare men nu fungerar det inte längre att söka dokument. Hoppas inte NIBE ändrat dokument-policy. Det har ju alltid varit en stor fördel med NIBE att det gått att söka fram alla manualer, om man behöver och vill läsa på.
« Senast ändrad: 16 december 2023, 10:31:10 av Josth »
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad Valiant

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 648
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny generation från Nibe
« Svar #19 skrivet: 16 december 2023, 11:04:05 »
Det kan ju vara så att sidan ligger nere för tillfället. Anledningen till att jag är så envis i min förfrågan är att på samtliga värmepumpar har jag kunnat söka allt, även exempelvis elschema till S1255, men på S1256 har detta saknats i dokumentlistan. Övriga skötsel- och installationsanvisningar har jag hittat.

Utloggad swekmo

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump L/V
SV: Ny generation från Nibe
« Svar #20 skrivet: 16 december 2023, 11:05:44 »
Det kommer upp fel på https:// osv om man försöker öppna ett dokument som är sparat som favorit
Det är förmodligen någon uppgradering av kundportalen som pågår.
swekmo

Utloggad Valiant

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 648
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny generation från Nibe
« Svar #21 skrivet: 16 december 2023, 19:44:40 »
Nu verkar det funka hos Nibe. Har laddat ner elschema för S1256. Fortfarande lite skumt hos Nibe. Man kan ladda ner flera dokument som de kallar elschema, men det är bara ett av dokumenten som verkligen är elschema. ,

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9748
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Ny generation från Nibe
« Svar #22 skrivet: 16 december 2023, 20:02:42 »
Inga problem för mig nu. Fungerar klockrent. Du kanske hade råkat klicka på två eller fler kategorier aktiva val samtidigt?
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!