0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Tycker inte att det spelar någon roll om det är lönsamt eller inte för oss som är kamineldare. Vi snackar någon hundralapp i månaden för veden. För oss räcker det långt som värmekälla. Det är förbannat mysigt att först tända en brasa på morgonen. Frukosten äts i köket. Kaffe och en kaka med hundarna i soffan framför brasan. Imorgon 8/10 är det sju månader sedan vi fick ta bort vår äldsta hund. Sedan juni 2013 har han varje dag sprungit från köket till soffan i salongen. Så fort jag tog kaffekoppen och assietten med en bulle eller kaka gläfste han till och sprang. Det var undan eller ikull!!! Efter ett par bitar pepparkaka kunde han sova i soffan fram till lunch.Nej jag fortsätter att elda oavsett elpris.Fick elräkningen från Tibber häromdagen på 107kr och avgifterna blir säkert på ca 900kr. 510kr ger jag för 1m³ ved.
Eldar du med ved så gör det ju inte mycket om du har har 23 grader inne när det är kallt. Ungarna duschar hur fasiken de vill.Jag har varit hos många bergvärme vänner som lovordar den men sitter med koftor och filtar inne.Det finns de som tror att man kan sälja brännved för 490 fub Lycka till med det..
Jag har varit hos många bergvärme vänner som lovordar den men sitter med koftor och filtar inne.
Om du betalar en elräkning med pengar som du jobbat ihop så har du ansträngt dig. Ungefär samma är det med att plocka bär i skogen eller jaga eller odla sin egen potatis. Man kunde ha arbetat och fått lön den tiden. Är det bidrag och ingen motprestation krävs för att få pengar är det en annan femma. Även pension är lön. Fast uppskjuten. Har just tänt kaminen igen.