0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pallpris 5900:-/st tillkommer gör komplett installationskit 1950:- 5st konsoller 260:-/st 5st rörkit a 5mtr 209:-st.......obs att jag inte betalar momsen.Detta gör ett st pris på cirkus 6400:- värmekabel och dränrör fixar jag själv....Med ett sånt pris så kan man stå ut med att byta när och om pumpenskulle pajja efter några år.
Man orkar inte argumentera med dom som redan räknat ut allt utan det är bara önska lycka till det kan behövas
Visst men personligen tycker jag att firmorna tar hutlöst mycket betalt för installationen dessutom har jag sett hur det ser ut när "proffsen" varit framme och klåpat.Skulle den pajja efter 1-2 år...ja då må det vara hänt.....slutar ju ändå under priset vad jag slulle betalt för en "vit " pump.Dessutom ska jag även installera dom övriga pumparna vilket kommer att inbringa en nätt liten summa.......och inte jag som säljer pumparna till dom blivande användarana....så jag slipper gnäll ang eventuella garantier
Skulle inte detta då vara en idé för våra studieförbund b00k; studiecirkel i att installera en värmepump.Vem vet, kanske statsbidraget räcker till att inköpa en vakuumpump till studiecirkeln. Alla skulle då installera sin egen värmepump som slutprov; kanske med en ackrediterad kylmontör som slutövervakare.