0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Parametern värme av styr tempen opå VV. Om tempen är över den mer än 2 h tror jag så körs den upp till 55 grader varje gång
Jag har per CTC:s instruktioner höjt "min vp-temp" i kodmenyn till 38 grader, vilket du också kanske borde prova. Denna höjning har jag april-oktober sen starten.
Hej !Jag har nu provat "drjukebox" förslag...CiteraJag har per CTC:s instruktioner höjt "min vp-temp" i kodmenyn till 38 grader, vilket du också kanske borde prova. Denna höjning har jag april-oktober sen starten.Men jag ställde in 40 ºC som "min vp-temp".Detta har medfört att (så vitt jag sett hittills) "bör"-värdet för värmepumpsdelen inte gått under 45 ºC ThumbsupDetta innebär, om det fortsätter så, att temperaturen i värmepumpsdelen inte bör understiga 45 ºC - 5 ºC dvs 40 ºC studsVad detta har för effekt på energiförbrukningen kan jag inte genomskåda ännu. Men det borde väl i alla fall vara bättre att låta VP producera varmvatten (även om den får gå mera), än att låta elpatronen göra detta. MVH,/Erland