Gör allt själv, jag uppfattar dig som "oblyg" och händig, att beräkna och installera radiatorer är inte svårt, och rören drar du enkelt själv.
Om du vill kan du få hyra en pressmaskin av mig billigt i ett par veckor.
Själv installerade jag hela radiatorsystemet här hemma på 2 dagar, rördragningen och upphängningen av radiatorerna.
Det tog längre tid att isolera stammarna som jag drog under huset.
Efter att ha sett hur VVS-firman konverterade grannens hus inför fjärrvärmen skulle jag nog idag dragit allt invändigt.
Under tak där det finns dörrar, och ovanför golvsocklarna där inga dörrar finns i vägen.
(Jag drog koppar med presskopplingar, hos grannen drog de galvade stålrör med presskopplingar - det blev snyggare och billigare än koppar)
Min bild av Thermia/Nibe historiskt är nog att Thermias värmepumpar har hållit några år längre än Nibe, men att Nibe kanske har en liten fördel när det gäller "smarta hem" och olika möjligheter att styra pumpen.
Med detta sagt så är jag dåligt påläst, det är mer en känsla jag fått baserat på det jag läst i forumet.
1255 och larmen för Inverter verkar det i alla fall ha blivit tystare om, så det verkar som att de kommit tillrätta med de problemen, och i övrigt tror jag inte att det finns några nämnvärda "ofta återkommande fel" på vare sig Thermia eller Nibe i dagsläget.
Invertrarna gör att behovet av arbetstank är mindre, men räkna med att de största pumparna från Nibe och Thermia kommer att gå rätt sparsamt om de bara ska värma 150 m2.
Hur tänker du med radiatorer på övervåningen, om du väl drar in det där också så måste du ju hålla plusgrader även där.
Själv valde jag en Nibe 1255 när min gamla pump skar för några år sedan, mest för att jag uppfattar den som "mest såld" och jag ville ha lite mer kunskap om den mest sålda pumpen i Sverige, det var alltså inte baserat på vad jag trodde var bäst.