Sedan åska och strömavbrott så har min Nibe F 1215 vägrat göra varmvatten med hjälp av kompressorn. VV har bara fått samma värmegrad som elementen i huset.
På menyn så står "DriftP 0".
Nu har jag precis fått tag i nytt men begagnat centralenhetskort och fick därmed tillgång till menyval 3B vilket jag trodde skulle lösa problemet. Jag ställde om VV-stop till 52 grader, men den vill ändå inte dra igång kompressorn för att göra varmvatten. Displayen indikerar t.ex "Vb-fram 31(VV), Varmvatten 31", men sjunker sakta i värde, och ingen kompressor går igång.
Kontentan är väl att minst(?) driftpressostaten har hakat upp sig, kanske något mer fel?
Jag testade att sätta en bygel mellan X1C, 3-4 på kortet för att fejka hel driftpressostat. Då står "DriftP 1" och varmvatten produceras mellan inställda värden (just nu på vid 46, av vid 52). Den har nu kört på detta i ett par timmar och det verkar fungera fint.
Så min okunniga fråga: Kan jag köra på i detta läge med bygeln, eller finns någon fara för övertryck/läckage?
Det är en gammal pump, men jag hoppades på ett par år till då det verkar vara pump-brist där ute.