Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Trimma en innegivare till IVT 490, speeda upp reglerhastigheten  (läst 1514 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Farbror Melker

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Söderköping
  • Antal inlägg: 49
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Farbror Melker, Vet du vaa
Jag har precis skaffat en innegivare och monterat den centralt i huset.
Den visar ca 1 ºC fel, men det är inget större bekymmer.  Värre är att det temperaturen stÃ¥r stilla i displayen pÃ¥ min IVT 490, trots att temperaturen stiger i huset (mäts bredvid innegivaren) med ca en grad.

Varför reagerar inte givaren eller styrsystemet i pumpen? Finns det någon inställning eller parameter som jag ska skruva på för att få snabbare reglering?
Nu så justerar pumpen inte för hög eller låg temp förrens efter ca 7-9 timmar! (åtmindstonde syns ingen skillnad i temperaturen för innegivaren i fönstret på pumpen)

Har någon endast en lite hum om vad som spökar, tveka inte att kasta dig på tangenterna och formulera ett svar, tack *vinkar*

/Farbror Melker
IVT 490 installerad jan 2006 i Östergötland.
Enplanshus på 112 kvm.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 408
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!