0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
2.2 Varmvattendrift▶ Välj typ av varmvattendrift.Ekonomi innebär att varmvattnet tillåts bli lite svalare innan varmvattenproduktionen startar jämfört med Komfort. Uppvärmningen stoppar även vid något lägre temperatur.▶ Byt till Komfort om mer eller varmare varmvatten önskas.Denna inställning skall användas om eltillskott saknas eller om varmvattencirkulation använd
Jag tänker som du.Gängse uppfattning är att det så lite förbrukning och förlusterna värmer huset, tycker själv detta är lite slöseri. Har två äldre IVT med blockerad vv produktion nattetid, ungefär kl 19- 06.Därutöver är start tempen sänkt, lite olika, beroende på komfort krav.En kör mellan 34 och 53°C, fungerar😊(53°C är egentligen 50-60°C i tanken) Jag har även märkt att beredarna är dåligt isolerade, så tomgångs förbrukningen är hög. På en av dem har jag bytt till en energisnålare mindre.Min förbrukning senaste 24tim enl bild.blå kurva är varmvatten, ser ut som värmepumpen kört varmvatten 2 gånger (~36min) och radiatorer 1gång, totalen är 54 minuter.