0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För den intresserade är resultatet av ombyggnaden att den senaste 12-månadersperioden har huset gjort av med 11 229 kWh. Alltså ungefär -4000 mot innan, och då har vi bedömt 1-2 grader varmare inomhus (22 grader i barnens rum, 21-22 på nedre plan) samt att senaste vintern här i Skåne, särskilt december, var rejält kallare än vanligt med temperaturer ned kring DUT (som lägst -17 grader en natt, dygnsmedel -10). Totalt 287 kWh elpatron, anekdotiskt så skulle jag säga att merparten av detta kring jul med större varmvattenförbrukning än vanligt.Kan konstatera att totalt effekt vid DUT inte var några som helst problem. Efter ett år med S735 håller den vad den lovar, till och med något bättre än vad Nibe indikerade när jag pratade med dem. Ett enda blockerade larm, inverterfel efter att vi haft strömavbrott, fixades genom en enkel omstart. För övrigt kör jag inga märkliga inställningar eller optimeringar av pumpens inställningar. Har en innegivare men endast för att jag vill hålla koll på temperaturen, pumpen styr inte efter innertemp. Endast SPA och väderprognosstyrning som varit aktiv under året.