0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och, du kan inte jämföra Hero och NZ-serien,[...]
Vårt pris på Hero 2 ligger runt 25000 efter ROT, men det är dags för oss att se över vår prislista igen de kommande veckorna.VI har extremt låga kostnader i vår verksamhet, så vi kan vara någon tusenlapp billigare än de flesta andra.
Prisjakt sätter Hero 2.0 på 18500-19500, och NZ ~16200kr.Menar du att Hero är mer av en premium-modell än NZ? Är det något som jag kommer kunna märka i praktiken?Så du säger att de offerter jag fått inte är helt orimliga?
Istället för att pruta på Hero 2.0 så skickade de offert på ytterliggare en modell. Innova IGZL18 för 23 200kr. De hävdar att den har kyla 6.6 kw och värme 6.8kw. Kan det verkligen stämma att den klår alla andra pumpar (som hittils bara haft ~4kw?) på kylning? ... borde jag slå till eller är det ett skräpmärke?
Vi hittade till slut en kompromis med att den lokala leverantören också löser eldragningen. Då känns överpriset inte fullt så ögonvattnande. Landade alltså på en Mitsubishi Hero MSZ-LN35VG2 för 28k. Det är mer pengar än jag ville lägga, för en finare pump än jag behöver, men jag slipper iaf lägga mer tid på att försöka förstå marknaden.