Hej,
Min Daikin luft vatten Altherma Topgrade slutade att fungera för att par timmar sen.
Ringt Prenad som installerat den och de bad mig kolla efter en del saker.
Hade han på telefon när jag tog bort skyddsplåten på utomhusenheten och hittade där 7 lysdioder där den 3e från vänster lyser orange konstant (H3P). Finns även 4 st knappar att trycka på men inget jag vill testa när jag inte har en aning om vad man ska göra. Någon som vet vad det betyder att LED H3P lyser konstant?
Ingenting tänds upp på inomhusenheten heller.
Det låter lite från utomhusenheten (knackande) och lysdioden tänd först efter ett tag. Släcks sen och tänds sen på nytt för att sen lysa konstant. Provat att bryta strömmen till enheten en längre tid och sen låta den vara på en längre tid också.
På termostaten (Madokkan) lyser en 1a med en cirkel runt om som först är mindre sen växer till större och börjar sen om så med en etta i mitten.
Hittade nu en bild från en annan modell men antar att det är samma på min där det visar sig att just den lysdioden ska lysa. (Se bifogat klipp.
Tacksam om någon annan har något råd man kan testa. Får bli en extra filt i natt