0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok, tackar!Idag är det draget genom vår tegelvägg och jag hoppas man då kan använda befintliga hål in till vardagsrummet, för man borde väl kunna anpassa rördragningen på den nya installationen så pass i alla fall?
Är rookie på detta och det erkänner jag omgående! Har en gammal (+7-10 år?) Panasonic som jag tycker känns slö m a p värme trots att jag vrider upp på tempen fjärrkontrollen, men hur kan jag enklast mäta om det är dags att kasta ut den och köpa nytt?Andra frågan är om man nu väljer att köpa nytt så är frågan hur mycket av befintlig installation kan man återanvända (eldragningar, håltagningar i väggen, fästen på ytterväggen o dyl eftersom jag vill ha pumpen på samma plats som den gamla)?Tredje frågan är vad kan en installation av ett nytt system kosta inkl en vettig pump (Östergötland och eluppvärmt hus -72 på ca 130 kvadratmeter)?Fjärde frågan är om det finns några bra och rekommenderade företag i trakterna av Mjölby-Mantorp-Linköping som kan utföra detta?Tack på förhand! Edit: Det är en Panasonic CS-A90KE jag har idag.