0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är väl egentligen så att den typen av värmepump alltid varit underdimensionerad för hus i den storlek och läge i landet. Hur man nu ser på detta med underdimensionering. Det gäller väl främst om man vill klara huvuddelen av uppvärmning och vv med bara kompressordrift. I så fall, ja, då är dom definitivt underdimensionerade redan från start. Tidigare årtionden var ju elpriserna inte så höga så då var det kanske ok att elda på med patron men i dagsläget, tja det behöver jag ju inte repeteraNåväl, ja om du siktar på en ny FLVP så är det åt samma håll jag skulle titta när vår Comfortzone bestämmer sig för pension. Kan vara så att nya S735 är ett riktigt val men den är så ny så jag betraktar den ännu som ett oprövat kort. Tills vi får in lite samlade erfarenheter av tidiga användare. Jag skulle absolut inte välja varken 750 eller 730 i dagslägetOch jag håller definitivt med din fru!! Jag (och även min fru) vill inte ha LLVP annat än möjligen i ett garage. Estetiskt fult, låter o blåser, nej tack (nu har det iofs kommit nån modell som blåser ut varmluften i golvnivå så man kanske får ompröva sin förutfattade mening längre fram)
Varför är inte 750/730 något bra val?