0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I vart fall tidigare var Toshiba outstanding när det gällde detta.TOSHIBA DAISEIKAI 9.5 / 35 anger idag 0,2 - 2,40 kW som driveffekt i värmeläge.Är det någon jag skulle lita på när det gäller dessa siffror är det Toshiba, men jag kan inte säga att jag vet att deras siffror stämmer.
Det finns en diskussion om detta här: https://github.com/DomiStyle/esphome-panasonic-ac/issues/50#issuecomment-1363593253Tricket är att justera serviceparameter 58 (heatshift) till +3Panasonicpumparna går bara på lägsta effekt när de är inställda under 18 grader.Dock måste jag varna att pumparna tappar COP på lägsta effekt.
Hur gör man det?
Tryck på den lilla SET-knappen i minst 5 sekunder. Då ska du få fram menyval där du väljer alternativ 58. Där kan du ändra thermo shift till allt mellan +3 och -3. För att öka chanserna till kontinuerlig drift på låg effekt bör du välja +3 och ställa in en temp under 18 grader. Kompisen har testat att ställa in 17.5 grader och thermo shift +3 och det har gjort så att hans HZ25XKE nu går kontinuerligt på 190-200W istället för 320W på-av-på-av. Det blir 20-21 grader inomhus hos honom med den inställningen.Mvh Johan