0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om någon som jobbar på Nibe läser detta och är intresserade av att diskutera fortsatt analys av problemet och hur man mjukvarumässigt skulle kunna jobba runt problemet så får ni gärna kontakta mig privat. Jag hjälper gärna till med fortsatta tester/analyser och test av mjukvara.Jag kan tycka att det bör gå att bygga runt det här problemet mjukvarumässigt genom att lägga till en regel som säger något i stil med att om BT21 nått 8 grader inom 15 minuter så gäller inte 30-minuters regeln.
Är det någon som räknat på vad det här faktiskt kostat er på en kall månad att elpatronen behövt gå in i onödan pga dessa långa avfrostningar?
När jag har frågat nibe för ett år sedan, så fick jag svaret att den ligger på botten, för att vara säker att all is har smält bort. jag har byggt om några 750 där jag dragit ny avloppsslang rakt ut från avrinningspipen, istället för att som original, göra en 180 graders böj, som nästan är platt i böjen. Dragit en likadan slang som man har till kondensavrinning på ac, vid sidan om display och kretskort, rakt ner i den lilla byttan Fått karva ur isolering litegrann.
Så vad är det för fix du gjort?