0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Det går inte att jämföra tidsåtgången mellan två olika hus, det kan skilja mellan två olika rum i samma hus.Jag har bilat ut 2 badrum och hela husets alla stammar förutom garagets i det här huset. "Har även bilat i tidigare hus". Ena badrummet var ett helvete att bila ur eftersom det var mycket tjockare, övriga huset är det ca 5-6cm i betongtjocklek. Har bilat så mycket att jag köpte en egen, dock begagnad.https://www.hilti.se/c/CLS_POWER_TOOLS_7124/CLS_DEMOLITION_HAMMER_BREAKER_SUB_7124/CLS_DEMOLITION_HAMMER_BREAKER_7124/r5005Men du pratar om bilning, det är mer saker än att bara bila!Man måste i princip handplocka upp sten och sand för någon större spade än en leksaksspades storlek går inte, sen ska det städas och återfyllas.Sen när det gäller bilning så kan man inte nöta konstant utan att riskera att få alvarliga kroppsskador, man får varva mellan att bila och röja. Svårt att vara supereffektiv på sånt jobb.
Dom har väl inte bara bilat sönder betongen dom har ju grävt ur så det gick att byta röret också visst går det säkert göra snabbare men tycker priset är rimligt.
Jag ville ha svar från de som förstår vad det handlar om.
Varför frågar du när du redan anser dig ha rätra svaret ?
Min erfarenhet är att man ska lägga på 200% på det man tror att det ska kosta, och sedan inte bli bitter om det ändå blir dubbelt så dyrt som man trodde det skulle bli.Fast pris är ju bättre på det sättet, då vet man hur oerhört dyrt det kommer att bli innan man fattar beslutet.Bara betala och vara glad.Jobb till fast pris är som regel sockrade så att de ska tjäna bra även om de måste åka några vändor extra, eller om det går sönder en maskin eller nåt sånt.
Nej du ljuger, du vill ha svar av klåparna som ljuger dig rätt upp i ansiktet och påstår att det tar en timme att bila och att fakturan ska vara på 1 timme. Det är det du vill höra, men jag är rätt säker på att Smurfen är mycket närmare sanningen än ungarna på Byggahus.Du påstår att jag inte kan läsa innantill men du ändrar ditt original inlägg efter det jag har svarat! Man hade kunnat såga det där rätt fort men du hade du klagat på städningen efteråt för hela huset blir nerdammat, hade dom sågat med vattenmaskin så tar det inte 1 timme, det tar det ju bara att titta på jobbet och bära in sakerna. Ska du sen lyfta bort allt som är sågat och gräva fram rören? Jag har ju sagt till dig att du ska ta pris på jobben! Du kommer inte kunna använda dig av experterna på byggahus när du ska bestrida fakturan i rätten, då får du anlita en byggnadsingenjör som åker dit och besiktar jobb och betongen, men han kommer fakturera typ 1500-2000kr i timmen plus reseersättning och han tar betalt för att han skriver intyget också, det ingår inte i den tid han är och tittar på ditt jobb. Gissar på att den fakturan hamnar på runt 7-8 tusen. Och eftersom original fakturan hamnar under ett halvt basbelopp så är det kutym att vardera part står för sina egna kostnader som advokat eller konsultexperter.Mitt tips är att du gör allt själv för du kommer alltid hamna i trubbel då du anlitar folk.Mitt andra tips är att du gnäller lite hos företaget så kanske dom är snälla och tar ditt jobb som backjobb och tar bort några timmar, eftersom du troligen redan gjort dig osams med dom så kommer dom inte gå dig till mötes.