Hej,
Fick idag igår ett LP larm på min 1235 (ca 13 år gammal). Där jag bor är det ca 1-3c utomhus. Efter omstart så kommer larmet tillbaka 5 - 10 min efter cirkulationspumpen gått igång. Nu står den på eldrift för att familjen ska slippa stå utan varmvatten. Servicefirman som jag pratade med idag kan inte skicka ut någon på en - två veckor, men sa efter genomgång över telefon att jag behöver början med att fylla på Etanol, göra rent filtret och sedan lufta när trycket kommer upp. Även öka flödet på pumpen för att få upp trycket. Är inte så teknisk men kan med tydliga instruktioner få en del gjort. När jag tittar i instruktionerna så tycker jag det är svårt att tolka vad dom menar och vart allt sitter. Skulle helst vilja ha en videoinstruktion med steg för steg...vore lättare att förstå.
Dock osäker på: 1. Vart kan jag se hur mycket etanol det är och hur mycket som behöver fyllas på? 2. Vart fyller jag på (förstod det som att jag måste ha en pump för att fylla på etanol)? 3. Se bifogad bild: på det oranga expansionskärlet är det 0 tryck. Varför? 4. Filtret (i köldbäraren?) behöver rengöras. Vart sitter filtret? 5 Vart luftar jag sedan systemet?
Har mätt temperaturen in och ut rören vid köldbäraren och det är ca 11c skillnad på rören.
Tack, Mattias