Fick för ett par månader sedan larm i innedelen om lågt flöde. Efter att yrkesman spolat plattvärmeväxlaren så har allt fungerat som det ska (han fick ut någon rostfärgad sörja som nästan var lite oljig ur plattvärmeväxlaren). Men nu har flödet åter börjat falla (vilket yrkesmannen upplyste mig om att det kunde göra och han rek mig i sådant fall att få hela radiatorsystemet spolat). Jag vill dock avvakta med spolning av radiatorsystemet till varmare tider, och tänkte därför prova att åter spola plattvärmeväxlaren i utedelen. Ngt jag ska se upp med vid spolningen så att jag inte sabbar ngt? Jag kopplar ju loss de bägge anslutningarna ifrån innedelen (efter att de har "stängts av") och sätter en trädgårdsslang i endera anslutningen på utedelen och spolar först på ena hållet och sen på andra hållet?
Avser en 1 år gammal Mitsubishi Ecodan (package=radiatorvattnet går ut i utedelen för att där bli uppvärmt). Radiatorsystemet i huset är ett 2-rörssystem från 50-talet. Full värme i alla radiatorerna utom i ett som bara blir lite ljummit (kanske är det igensatt kanske är det strypt på returen)