0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej! Kan säkert också bero på att kompressorn är sliten mekaniskt tror jag. Hur många gångtimmar och starter har den?
Intressant att höra hur du uppfattar start och stopp. Mjukstarten jobbar i ca 2 sekunder. Vid start blir det som en lite trög bilmotor som hoppar igång. Vid stopp mer att motorn går några kraftlösa varv innan den stannar. Visst skulle det kunna tänkas att mjukstarten saknar det mjuka. Detta är något som en person med elvana lätt kan mäta upp med hjälp av universalinstrument.Det andra, kanske mer troliga, är att själva kompressorn står på gummifötter, vibrationsdämpare, av gummi, och att detta har lossat eller torkar p.g.a. ålder. Lossa och vicka på kompressor, för att kontrollera dämparnas kondition.
Som nummer 1 hade jag lossat kåpan du har handen på och kollat så att inte kompressorn sitter löst. Detta p.g.a. trasiga gummifötter. Jag ser ju hur det slår.
Tror det är mjukstarten som inte släpper på en gång.Om ljudet börjar bli utdraget under flera sekunder så är det nästan givet att den är den.