0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man vill ha så mycket diff som möjligt egentligen.
Varför det?
Bu har jag lite nyare saker så ger jag mina siffror är det äpplen och päron. Jag har en 610M som sålunda är varvtalsstyrd och laddpumpen är ställbar från programvaran. Det är +5 ute och delta på laddkretsen är endast 4 grader med laddpump på 20%. Pumpen står mest och småfnyser lite vid 30 rps. Radiatorkretsen som är enrörssystem har delta på 5 grader. Går inte att jämföra med onoffare.Att få ner laddpumpen till 20% krävde lite experimenterande då programvaran inte gärna vill gå under 25% men i julhelgen hade webservern hängt sig så jag startade om innedelen och då hoppade den ner till 20% och om delta blir för stort går den upp till 25%. CTCs algoritmer är rena svarta hålet, varje gång man tror sig veta hur något funkar blir man snart motbevisad.
Desto snabbare du kommer upp i temperatur såklart så slipper pumpen jobba mer än nödvändigt.