Jag är inte riktigt uppsjungen på alla inställningar o möjligheter du har i din EX50 som är modernare än min men vissa likheter tycker jag nog det finns
Generellt ser det ju inte alls dåligt ut tycker jag. Din pump jobbar bara med kompressor, inget extra tillskott. Dessutom verkar den inte behöva jobba ihjäl sig för att hålla värmen i huset. 25 Hz och 2000 W avgiven effekt och du håller ändå 16,5 grader i kåken. Antar att du själv valt att ha vv på endast 41,5 grader?
Ser att delta bara är runt en grad vilket betyder att ditt hus inte har nått extra värmebehov för stunden. Det är till och med negativt ibland vilket jag tolkar som att returen värms av huset självt!?
Att gå ner lägre än vad du har känns inte som meningsfullt eftersom pumpen också måste få lite att återvinna från. Men har du satt nått värde på minimum retur som kanske gör att du inte kommer ner lägre? Om egenvärmen gör att det ligger där det gör är det inte mycket att göra, annat än att vara glad. Som du redan vet kan en EX50 aldrig kyla huset