0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har haft 8 kWh kompressor utan elpatron under 1 dag endast som max, annars 3-7kwh vanligt.Elpatron varierar men jag fick nog när den användes under sommaren. Det ska inte behövas.
det har du rätt i men den drog tillskott vanliga dagar utan termisk desinfektion, mitt i augusti..
Efter en höst av justeringar av ivt vent 402...Började i september, fått till det hyfsat bra nu jämfört med tidigare under året på standardinställningar. 2023 blir intressant.Att den fungerar med båda apparna var något man fick hitta själv.. anywhere 2 är bra på överblick av elförbrukning.Har även Contura kamin, som eldas hela kvällen oftast,och luftluftvärmepump, denna användes inte förens i december dock då den drar ca 2kwh i timmen,Toshiba daisekai ras-35.Det första jag fick göra var att ställa frånluftsvärmepumpen på ljuddämpare då det vibrerade av kompressorn som gav resonans upp i sovrummet ovanför. Det tog bort nästan allt oljud.Tog bort rumstermostat på golvslingor, ströp några på retur, lämna badrum fullt öppen och stängde bypass.Gjorde en egen ovk, justering av luftflödet i ventilationen/frånluftsdon, fläkthastighet satt på 47-50%, vid -20° blev det lite frost på insidan av vissa fönster så därav kan det justeras där emellan efter behov.Ändra cirkulationspumpens inställning för golvvärmen i IVT 402.Rumsgivaren är satt påverkan 0 för sista justering av värmekurvan under våren.En del ändringar i servicenivå.Det är stor skillnad på inställningar "gjorda" av eller brist på, certifierad installatör när man ser på elförbrukning av denna ivt 402..Utan stödvärme blir det nog dyrt.Det som är kvar är justera kurvan under våren, slå på rumsgivaren sedan.Några stående frågor,Hyst. Till komp. Stopp vara 0.1k eller 0.5k eller något annat.Fördröjning värme 100 eller 300.PCO temp. Delta värme 7.0K?Bäst att köra normal eller komfort för att 402 ska köra så mycket kompressor som möjligt.Jag har haft 8 kWh kompressor utan elpatron under 1 dag endast som max, annars 3-7kwh vanligt.Elpatron varierar men jag fick nog när den användes under sommaren. Det ska inte behövas.I April drog den mer än under december med standardinställningar vs justerad med en snittemperatur på +4° i april vs -4° i december..Förbrukning juni nästan lika mycket som som i oktober.. 18° vs 8°.