Hej!
Jag har en Nibe F730 som är 1,5 år gammal. Nu när det blev lite extra kallt ute går jordfelsbrytaren som jag tror enbart är kopplad till värmepumpen. Slår jag tillbaka vippan på jordfelsbrytaren så slår den ut igen inom några minuter till 2 timmar. Pratar jag med säljaren av pumpen menar de att de är 95% säkra på att det är jordfelsbrytaren det är fel på, det hade hänt några gånger med andra kunder. Pratar jag med min elektriker så har han aldrig under sina ~20 år i tjänsten varit med om att det varit fel på en jordfelsbrytare på det sättet. Båda verkar vara överens om att ett sätt att testa är att koppla förbi jordfelsbrytaren för att kunna isolera felet. Vi ska resa bort i vinter och det känns sådär att inte kunna lita på värmen.
Vad skulle ni som kan säga att det mest sannolika felet är, eller är går det inte att säga? Om det mest sannolika är pumpen kommer jag insistera på att ta det med återförsäljaren så snabbt som möjligt, så att jag inte behöver ta kostnaden för något som jag ser som ett garantiärende.