Tycker mig ha lite hög elförbrukning så försöker felsöka (runt 50kwh per dag just nu).
Bor i ett kedjehus på ungefär 130kvm. Har en Nibe F370 och köpte idag en Tibber Pulse att se elförbrukning i realtid.
Har bifogat skärmdump från appen som visar strömförbrukning för hela huset. Det som händer är att elpatronen först går igång och drar runt 2kw ett par minuter och sedan upp till 4kw ett par, och sedan ner till 2 och sedan stängs den av. Ett par gånger har elpatronen dragit 8kw ett par minuter. (När elpatronen inte kör så drar all annan el i huset runt 7-800watt). Jag har kollat på appen och displayen på Nibe för att få fram siffrorna.
Undrar om detta är normalt? Som synes i skärmdumpen är ju elpatronen igång större delen av tiden, men det kanske är normal. Vi är två personer i huset, duschar på 2 minuter totalt, annars ingen varmvattenförbrukning.
Jag försöker spara pengar så har runt 17.5 grader varmt här inne. Ute är just nu 0 grader. Fläkthastigheten är satt till normal och varmvatten till ekonomi. Har vattenburna element, ingen golvvärme.
Om det är normalt, finns det något man kan tweaka?