Tack-forumet :-)
När jag sökte vidare hittade jag följande.
---------------------------------------------
SV: Livslängd hos Comfortzone?
« Svar #8 skrivet: 31 oktober 2023, 06:57:55 »
Citera
Vad har du för värde inställt på minsta retur?
Om det värdet är högre än vad returen är (högre än 22,10) så kommer pumpen nog brassa på med vad den har. Ser ju ut som att den just har avfrostat, kompressorn har just startat men den kopplar ändå in effektstegen för att "snabba på" uppvärmningen. Ser ut som att den har eller åtminstone vill aktivera alla tre steg men ändå händer inget, returen fortsätter att ligga låg. Om du då har stegen blockerade så händer ju självklart inget, vilket leder till att nästa steg kopplas in osv för att få upp tempen returen. Men det är då bara på displayen det visas vad den vill göra. Samma gäller för seriesnittet, jag kan se att den ibland vill koppla in nått efffektsteg men alla mina är blockerade så det händer inte i "verkligheten"
Om det är så att du har för hög min retur inställd, prova att sänka den så du inte hamnar under den när maskinen avfrostar
Jag har läst någonstans i nått inlägg här att man kan skona kompressorn om man inte kör den allra högst upp i frekvens men om din fungerar fint sedan 2008, 15 år, fantastiskt helt enkelt
« Senast ändrad: 31 oktober 2023, 09:51:47 av krambriw »
------------------------------------------------------------------
Jag sänkte 'min retur temperatur' i menyn och direkt började CE65 generera värme direkt. Får se om det fortsätter fungera.