Hej
Min Ahltherma geo 3 har slutat avfrosta sig själv. Massor av snö och is på hela kondensorn på båda sidorna. Än levererar den dock värme och inga felkoder har triggats.
I höstas "hjälpte" en bekant mig att ändra lite inställningar i installatörsmenyn.. Problemet kan mycket väl ha uppstått efter det men har kollat igenom inställningarna massor av gånger och kan inte se nått som jag tycker ska påverka defrosningen. Flödet på värmebärare ligger mellan 12-19L/min. Delta-T på 4 grader. framledartemp 28 grader
Tvingad avfrostning som går att starta från installatörsmenyn funkar ibland men oftast inte. Dom gångerna det startas frostas den av jättebra, så troligtvis ingen fel på nån ventil.
Av någon anledning tillåter pumpen alltså inte avfrostning, måste vara nått villkor som inte uppfylls för att de ska starta.
Några har sagt att det kan någon tempsensor i utedelen som kan vara trasig.
Har ringt ca tio återförsäljare/reparatörer av Daikin men ingen har tid eller lust att komma och kolla på det
Har någon tips på vad jag kan göra? Kan det vara några inställningar som blivit fel?
MVh