Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: NIBE split acvm270 vedeldning  (läst 295 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Reactor

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
NIBE split acvm270 vedeldning
« skrivet: 09 december 2022, 15:39:19 »
Hej

Har en NIBE split med acvm 270. Eldar med ved i Keddy. Fläktsystem som sprider värmen.
Jag har en innertempgivare och temperatur ställd på 16grader. Eldar så vi håller ca 21 grader i hela huset.

Trots att är värdet på innertemperatur är högre än börvärde till så startar pumpen flera gånger varje dag och värmer lite och avfrostar. Pumpen är inställd efter manualen som jag tror någon här Forumet har knåpat ihop.

Finns det några inställningar jag kan ändra för att undvika massa onödiga starter av pumpen. Problemet är bara närvarande vid minusgrader.

Se bifogad graf över min elförbrukning dom senaste 24 timmarna. Ni ser alla starter. Det känns inte riktigt rätt.


Mvh

Utloggad Reactor

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: NIBE split acvm270 vedeldning
« Svar #1 skrivet: 11 december 2022, 15:24:24 »
Efter lite mer "felsökning" så verkar det som om att det är elpatron tillsatta som startar. Jag har aldrig sett GM vara -1000 som startar av tillsatts är. Vad kan mer påverka tillsatts start?

Sen startar ju kompressorn när inställt GM är uppnått. Detta trots att innertemperatur är väl över inställd rums temp. Har innertempgivare.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!