0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kurva 8 och golvvärme verkar högt, har du fullt flöde överallt? hur varmt inne?Starttillsats kan du sänka prova -1500Jag har också en 730 med radiatorer, och råkat ut för liknande ,valt att blockera tillsats,får se hur det blir vid kallare väder.Kommentarer här på forum är att det är NIBEs styrsystem som är dåligt, om detta stämmer vet jag inte, men konstigt är det att den låter gradminuterna rasa utan att varva upp fullt,speciellt då det inte är särskilt kallt.
Jepp, nått skumt med styrningen är det, fast jag skulle gissa på att den har problem att frosta av?Kolla avluft och förångartemp?
Is there some room temperature regulation? If these regulators are set to a temperature which is about the room temperature, you might get quite some frequent switching on/off while the temperature goes above and below this setting. This could also be influenced by the heat pumps activity and the changing air flow.If you look at the forward temperature/framledningstemp. curve, is it rather smooth with some defrost drops or is it quite some zig-zag pattern?Or is there some filtering (e.g. over 24h) of the outer temperature active, which might permit additional power during some nights and not during the others depending on the add power stop temperature?
Avluften ligger ofta runt -15 och samma för Förångaren. Den kör avfrostning typ varje timme, speciellt på morgonen.