Begår forumpremiär med att fråga efter lite råd.
Har en 310p, årsmodell 2007. 2018 så gav orginalkompressorn upp och blev ersatt med en ny av lite större modell till 360p.
Nu så har den börjat larma med A-03 vilket verkar indikera att något i prisintervallet nästan gratis till att sälja en njure behöver åtgärdas.
Vid uppstart så startar allt normalt, när kompressorn efter en hel del väntandes startar så får den ner förångningstemperaturen till ca 16C (23C från start), avluftningstemperaturen är i stort sett oförändrad, den går kanske ner en grad eller två. Kompressortemperaturen ligger strax ovanför 40C. När förångningstemperaturen inte sjunker mer så stoppar den kompressorn och jag får A-03 indikering.
Kompressorn har inte löst för högt tryck, testade att återställa och inget händer. Prövade även att bryta tryck-kretsen och när jag startar pannan då så kommer A-03 larmet direkt, så jag antar att lågt tryck inte heller är aktivt då den i normalfallet startar utan A-03 larmet aktivt?
Tar jag bort isoleringsfronten och kör med öppen kammare, dvs utan cirkulation med luft genom kylaren så drar förångaren ner till minusgrader och stoppar. Så det verkar finnas liv om än aningens begränsat i kompressorn.
Finns det något mer jag kan kontrollera? Jag misstänker att jag tappat kylmedium, eller är jag ute och cyklar då?