Hej Forumet,
Jag har ett problem som jag fasen inte får någon bukt på

Förutsättningarna är:
1 plans med källare 190kvm + 160kvm.
Radiatorer på båda planen, utom 1 badrum och i en "tillbyggnad" på 30kvm där vi tog det gamla garaget i anspråk (allt i samma huskropp)
Där är det golvvärme. Golvvärmen i badrummet ca 10kvm går på radiatorlinan, medan det nybyggda har en helt egen lina från BV pumpen.
Hör inte riktigt till saken, men golvvärmen i badrummet funkar sådär, men den med egen lina funkar finfint.
Vi har i enda änden av huset en liten lght på ca 35kvm, den är m a o avskild från vår boyta med en innervägg. Där finns det 4st radiatorer.
Nu till problemet, det blir så satans ojämn värme när jag jämför lägenheten med övriga huset. När vi har säg 18,5grader så kan det vara drygt 2 grader mindre där inne
ned mot 16,5. Har en digital termometer där inne.
Vi har stora fönster i hela huset så visst, en del från solenergi samt att lägenheten knappt får ngn strålningsvärme alls nu på vintern med fönster mot öst och väst.
Sedan har ingen varit i lghten på ett par dar, och vi är 2 vuxna och 2 barn.
Men jag har försökt att kolla av på morgonen, när det inte varit sol och ingen aktivitet inne, och det har varit samma visa genom åren.
Det behöver ju vara en skälig värme hos hyresgästen, men följden blir då om jag ska dra mot 19-20 grader där inne, så landar vi på närmare 22 och det blir ju varken ekonomiskt hållbart eller särskilt bekvämt.

Det jag har testat är att lufta alla element inne i lägenheten, men upplever inte att det varit ngn luft i dom direkt.
Sedan har jag försökt att laborera med att strypa elementen innan lägenheten (tror det går på källarens krets) och inne hos oss, får se om det gett mer över till lägenheten, men det känns inte som att det funkat något vidare heller.
Det jag inbillar mig har gjort lite skillnad är när jag skickat på trycket lite högre i radiatorkretsen, mot 1,5bar, men det kan som sagt mycket väl vara något jag fått för mig.

Vet inte om det är riktigt ok heller, vad jag läst så ska det väl ligga på ca 1.
Har någon input på hur jag skulle kunna gå till väga? Börjar fundera på att installera en till kamin där inne, med vinterns förmodade elpriser kan man kanske nästan räkna hem det med......