1. Termostaterna ska alltid vara max, din F730 bestämmer själv hur mycket värme som går ut till radiatorerna beroende på utomhus temp och din valda värmekurva.
2. Har själv haft samma fundering, men ja, det verkar vara normalt.
3. Oj, visste inte att man kunde ha så högt.
Det där är gradminuter, väldigt förenklat så kan man säga att det är värmepannans värme skuld till huset.
Om det är 0 så behöver inte kompressorn gå för att då finns ingen skuld kan man säga. Men då vattenpumpen konstant går och skickar runt vatten i radiatorerna så kommer ju det vattnet bli kallare och kallar. Låt oss säga att ute temp är 4 grader och enligt värmekurvan så ska det skickas ut 31 gradigt vatten då. Om vattnet som skickas ut är 31grader så kommer gradminuterna vara oförändrade, däremot om vattnet som skickas ut är endast 30grader, då kommer gradminuterna byggas på, byggs upp en värmeskuld. I din F730 så finns det en inställning som bestämmer hur mycket man kan ha minus innan kompressorn kickar igång, jag tror -60 kan vara default, jag har min på -200. När kompressorn kickar igång så kommer den skicka ut 32gradigt vatten och jobba ner gradminuterna, betala av skulden så att säga.