Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FrÃ¥gor om min Nibe 360P. Kastar snart ut skiten...  (läst 1213 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad SerJor

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Frågor om min Nibe 360P. Kastar snart ut skiten...
« Svar #15 skrivet: 17 november 2022, 14:35:25 »
Vi kastade ut våran 360p i sommras, önskar jag hade gjort det innan. Byte till F730
Jag hade kommit fram till att kompressorn orkade med varmvatten och värme till 31grader. Mer grader på värme och då
orkade den inte längre. Vi har iofs radiatorer så det kanske är annorlunda mot er.

Något jag var väldigt positivt överaskad till när vi bytte var hur mycket bättre varmvattnet är isolerat.
Den gamla behövde gå flera ggr per dygn för att hålla varmvattnet varm. Den nya gör det endast en gång per dag.
Så det som händer för mig nu när det börjar bli kallt är att den nästan endast behöver fokusera på värmen.
Det ska bli spännande och se vad vi kommer ha i förbrukning nu i vinter, hittils har vi varje mÃ¥nad haft en sänkning pÃ¥ 50-70%  "love"

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!