Jag har en Nibe F750, 6, 5 år gammal, som efter installation är inställd på Albanien som land den är placerad i, detta är inget jag tänkt på tidigare...eller ens visste, vilken lekman tänker på det?? Jag har märkt det nu när jag snokat runt i menyerna för att försöka få till Smart Price Adaption på apparaten och för att det ska fungera så behöver jag få in Sverige som land då tjänsten inte stöds i Albanien.
Efter samtal med Nibe's tekniska support så är svaret att det inte går, menyn 5.12 där man väljer land låses 24 timmar efter installationen och en ny display är det enda alternativet.
Det låter väldigt underligt att det inte finns en bakdörr in i den menyn för att kunna göra ändringar i efterhand...eller så vill inte Nibe avslöja det. Ska sägas att en polare som är VVS:are ringde och pratade med supporten för installatörer och fick samma svar.
Så, är det bara att öppna plånboken och lägga ut några tusenlappar för en ny display och installationen av den eller finns det alternativ?
Att försöka få Älvsbyhus att stå för sitt misstag är nog lönlöst då dom gömmer sig bakom sina garantitider