Hej,
MSZ-LN25 har betett sig underligt så hoppas kunna förstå vad som pågår, och hur jag ska sänka förbrukningen dagtid.
När jag sänker temperaturinställningen så sänks inte temperaturen i rummet (fläkten inställd på automatisk styrka)! När pumpen är inställd på fast temperatur 20 grader så skiftar en separat termometer i rummet mellan 18-19 grader, och det verkar ju rätt begripligt. Sedan sänks temperaturen på pumpen till 17 grader för att minska energiförbrukningen. Ändå står den separata termometern i rummet mellan 18-19 grader. Jag ser alltså att temperaturen i rummet ökar från 18.1 till 18.9 när pumpen är inställd på 17! Hur kan det komma sig? Jag tänkte att den automatiskt borde använda mindre energi tills de är 17 grader i rummet.
Vad är det bästa sättet att minska energianvändningen när ingen kommer vara hemma eller när det är okej att ha lägre temperatur?
En natt var den inställd på 19 grader, och fläkten var inställd på automatisk styrka. Den skulle alltså hålla temperaturen 19 grader var det tänkt, men nej då, på morgonen var det 15 grader i rummet. Vad kan det bero på?