0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är givarna på samma ställe? Kan ju kasta lite beroende på ställe men kanske inte så många grader?Ökade framledningen nu med 3 grader mot tidigare? Eller sjönk returen med 3 grader?
Är det runt 18 inne som du önskar, med termostater öppna? Sprider sig värmen till alla rum då du eldar eller kommer flera termostater att stänga och medför mindre vatten som cirkulerar och höjer därmed framledningen?
Ja i bästa av världar önskar jag få till 18°. Har alltid haft alla (förutom sovrummet) termostater fullt öppna. Har fått för mig att det inte är så bra att vrida ner en massa termostat för att få ner värmen. Vill man få ner värmen överlag bör man väl ändra kurvan?
Stämmer inte värdet på utegivaren kan du i displayen justera värdet, Sänker man temperaturen på framledningen med 3 grader blir inomhustemperaturen ca 1 grad lägre. För att komma in i serviceläge och service menyn ska du endera hålla in vänster knapp/pil i ca 5-6 sekunder eller både höger och vänster i 5-6 sekunder. Där kan du justera värdet så att det blir rätt.
I servicemenyn under INSTALLATION finns det KALIBRERA GIVARE där kan du höja/sänka tex utegivaren med några grader.PsMed den stora höjning resp sänkning runt noll grader får du en lite "udda" krurva runt noll grader ute. Det kan vara rätt men för mig ser det lite knepigt ut.
Visar den en grad fel spelar det ingen roll, du har större variationer än så på utsidan av dit hus. Det kan skilja mååååånga grader mellan en solbelyst vägg och en vägg på skuggsidan ofta 10 grader och mer.