Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Styrkort FH25  (läst 882 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad i5rast

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
Styrkort FH25
« skrivet: 21 oktober 2022, 16:28:54 »
Har en MSZ-FH25VE E1 som lagt av. Efter felsökning m h a servicemanualen verkar det som att det är styrkortet (innedelen) som inte funkar längre. Det finns begagnade kort till salu men som suttit i de större modellerna FH35 eller FH50. Alla versionernas styrkort har dock samma modellnamns-text på sig: DM00N649.

Borde de olika modellernas styrkort inte vara olika programmerade, eftersom utedelens effekt är olika? Eller kan det vara så bra att man kan ta vilket kort som helst med rätt modell-namn?

Utloggad i5rast

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
SV: Styrkort FH25
« Svar #1 skrivet: 21 oktober 2022, 18:34:14 »
Resultatet från ett av testerna i servicemanualen är entydigt:

Slå på enheten, vänta minst 2 min, mät spänningen mellan innedelens kopplingsplint S2-S3, aktivera nöd-driften och då ska spänningen S2-S3 under 2 sekunders tid bli 230 V AC. Det händer inte och då ska det betyda att antingen power-kortet eller controller-kortet är defekt (vidare test tyder på controllerkortet). Kan någon bekräfta att det testet verkligen betyder att (minst) ett av korten måste bytas?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!