Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bosch cs 7001i lwm8 inställning och övervakning  (läst 1516 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ollebull10

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Nyligen fått pumpen installerad men lite besviken på appen. Använder appen Bosch EasyRemote. Mailväxlat lite med supporten i Sveriga och de menar att:
- appen snart ska ersättas av Bosch HomeCom
- appen används för många olika produkter och därför "smal"

Har även en Nibe F1245-8. Mkt bättre app till den (Nibe Uplink). Lyckligtvis kan jag åtminstone justera temp remote med Boschen, men det är tunnt med data.

Försökt få kontakt med apputvecklaren men bosch support vill nog agera filter verkar det som (app utvecklare i tyskland). Ska väl vara en ivt pump i allt väsentligt. Bosch äger IVT enligt uppgift.

Hur som helst, det jag väligt gärna skulle vilja kunna göra är att se temperatur på inkommande köldbärare. Någon som vet om det går att göra ens direkt via meny på pumpen? Man kanske kan logga in "som montör/service person" och då se mer på pump? Idealet vore att kunna se det remote i app då vi bor en bit ifrån fastigheten där pumpen är.

OcksÃ¥ lite nyfiken pÃ¥ inställning av pumpen. PÃ¥ Niben    pumpen vi har hemma där vi bor permanent, ökade jag antal gradminuter för att fÃ¥ lite färre start/stop. Nu är ju bodch:en in inverterpump (inte on/off) men kan ju ändÃ¥ vara nÃ¥gon optimering för just den installationen som vore bra.

Så, om nån grejat mkt med just denna VP, så är jag tacksam info. Skulle bli väligt glad om jag kunde se kb in...

Utloggad jmaja

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Esbo/Finland
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Bosch cs 7001i lwm8 inställning och övervakning
« Svar #1 skrivet: 01 december 2022, 17:19:47 »
Jag har haft 7001i 12kW för ett år. Appen är mycket dåligt och även om farligt. Jag har fått pumpen att helt sluta värma huset via appen av mistag och kunde inte få den på igen utan att gå till pumpen och göra det via meny. Jag skulle inte våga använda appen, om jag skulle vara långt borta från pumpen.

Jag köpte Husdata nästan genast. Via den kann man logga och se nästan allt. Jag har gjort min egen loggning men man kan köpa det också från Husdata. Går också att justera innetemperatur osv. Jag har gjort elpris optimation via Husdata.

Man måste logga in som montör för att se allt från menyn. Det finns inte mycket att justera. Nibe har mycket mera. En annan filosofi.
Bosch 7001ilwm 12 kW, grundvattenvärme, 164 m2 1976

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!