Hej M8:a,
Har du gjort det nu så skall du nog inte gjöra det mer då ditt problem - om det är ett problem - eller följden av felande inställningar eller klimat. Låt NEJ vara iklickat och sök problemet på annat ställe. Jag är INTE proffs men har gjort mig lite erfarenheter via detta forum som jag haft mycket nytta av.
Är det första året med pumpen så du inte har en tidigare vinter som referens?
Är ni många i familjen som duschar/badar eller har hög rumstemp?
Vår kompressor är relativt liten och klarar inte vad som helst utan tillskott?
Var bor du?
Hur ser ditt ventillationssystem ut? Kolla denna tråd i Nibe: Mycket tillskott som visade sig ha en naturlig förklaring: Helt ny IVT 402, kompressor vill inte gå.
I den tråden har du också en del synliga inställningar som du kan jämföra med.
Jag kommer inte till huset förens till Nyår så jag har inga bilder att bidra med nu. Olika hus kräver olika inställningar så det går ine att kopier rakt av med allt.
Ur minnet vet jag att min pump går på 50% fläkt, Normalläge på VV oxh exakt samma värmekurva som du ser i tråden som jag hänvisade till. En erfarenhet jag gjorde nu när jag sänkte tempen i huset för att åka hem var att när temperaturen på luften från huset och in i pumpen gick ner till 13/14 grader gick tillskottet på. Vad har du för temp på tilluften? Enklast kollar du genom att klicka på "Värmepump" (bilden i huvudmenyn) då kommer det upp en bild med en del data. Längst upptill höger symboliseras luften från huset och in i pumpen.
Mitt tips är att du registrerar dig på forumt och på så vis kan du lägga upp bilder och ställa dina frågor. Du kommer att få hjälp då det finns många duktiga själar här som välvilligt ställer upp med sin kunskap.
Ni som är proffs får gärna rätta mig om jag är fel ute i mina råd ........