Hej,
Arbetar inom IT och gillar att nörda ner mig i saker, men får inte riktig klarhet i hur Nibe Uplink fungerar.
Någon som vet en guide eller liknande som förklarar hur man använder Uplink för att förstå vilka värden som är vad, osv? Alltså inte den lilla manualen på hur man sätter upp Uplink, utan en mer djupgående förklaring över vad alla värden betyder och kanske lite tips på hur man använder Uplink för att optimera dessa värden.
Lite mer specifikt:
Jag har VVM310 (innerdel) och F2120. Jag vill, genom att kolla på historiken i Uplink (graf eller excel), utvärdera om mina värden är optimala eller vad jag annars behöver ändra.
Tänker på saker om:
- Antal starter av kompressorn: Hur många sker, när/varför?
- Användning av Smart Price Adaption med faktor 5, fungerar den dvs följer den de lägsta dygnspriserna? Behöver jag ändra på faktorn, stänga av funktionen helt..?
- Ute-temp kontra inne-temp, behöver jag ändra värmekurvan?
- Gradminuter, behöver jag ändra dem?
- Användningen av elpatronen (tycker inte att den ska behöva starta, men enl. kurvan verkar den starta ofta..?)
Hoppas ni förstår vad jag är ute efter. Ja, i manualen kan man läsa sig till vad de flesta värden betyder, men jag tar gärna mer tips.
Ponera att jag lägger upp min graf här, vad kollar ni experter på? Det är detta jag vill lära mig